Forum .:Rock 'n Metal:. Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Komputerowe gry a sztuka wysoka

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum .:Rock 'n Metal:. Strona Główna -> Offtopic
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat

Bywają takie?
Tak, na włane oczy widziałem/am
41%
 41%  [ 5 ]
Nie, na własnej skórze poczułem/am
8%
 8%  [ 1 ]
Nie wiem, nie mam czasu na penetrowanie tej dziedziny
33%
 33%  [ 4 ]
Drzewa się zazieleniły ale kwiat mój zapłakał...
16%
 16%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 12

Autor Wiadomość
Filas
Moderator
Moderator



Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 3117
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Etceteragrad
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:21, 12 Maj 2013 Temat postu:

Właśnie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lomyrin
Hipopotam
Hipopotam



Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 1097
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:26, 12 Maj 2013 Temat postu:

Bo te gry i sztuka to nie bardzo się kleją. Nawet w kontekście tego co napisałeś o grach horrorach. Nigdy przy graniu w jakąkolwiek grę nie doświadczyłem tego co zdarza mi się doświadczyć przy słuchaniu muzyki, bądź czytaniu poezji. Zbyt przyziemne to jest.
Chyba, że mówisz o "sztuce straszenia", ale to by był taki kaliber jak sztuka odlewnictwa, czyli po prostu umiejętność.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lomyrin dnia Nie 19:27, 12 Maj 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Filas
Moderator
Moderator



Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 3117
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Etceteragrad
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:34, 12 Maj 2013 Temat postu:

To raczej te konkretne 'gry' są zbyt przyziemne, albo masz do nich złe podejście - nie wiem. Problem w tym, że faktycznie - nic mnie nigdy jeszcze tak nie rzuciło na kolana swoim artyzmem, żebym mógł gry nazwać sztuką, chociaż podejrzewam, że gdyby nie inwestować w stare gówniane marki to byśmy mieli tego całe tabuny. Poza tym nie znam środowisk indie, mimo wszystko. Całość tak czy siak jest zgrywana pod gameplay i to jest kluczowy element gier. Rzeczy takie jak "Heavy Rain" chciały tanio, poprzez 'urwanie' nieliniowości udawać sztukę, poprzez zbliżenie do konwencji filmowej - efekt jest taki, że nie ma ani interaktywności, ani prawdziwego filmowego klimatu.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Filas dnia Nie 19:41, 12 Maj 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rune of Torment
Brodacz
Brodacz



Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 3698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Edo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:25, 12 Maj 2013 Temat postu:

lomyrin napisał:
Bo te gry i sztuka to nie bardzo się kleją. Nawet w kontekście tego co napisałeś o grach horrorach. Nigdy przy graniu w jakąkolwiek grę nie doświadczyłem tego co zdarza mi się doświadczyć przy słuchaniu muzyki, bądź czytaniu poezji. Zbyt przyziemne to jest.
Chyba, że mówisz o "sztuce straszenia", ale to by był taki kaliber jak sztuka odlewnictwa, czyli po prostu umiejętność.


No to Edgar Allan Poe nie uprawiał sztuki. Hitchcock nie uprawiał sztuki. Strach to emocja, manipulowanie emocjami to sztuka. Odlewnictwo to nie emocja, przynajmniej się nie spotkałem z taką definicją.

A jeśli chodzi o gry, to właśnie zdaje mi się, że środowiska indie mają teraz pole do popisu. Można już teraz małym kosztem zrobić profesjonalnie wyglądającą grę, nie bojąc się o wydawców i cenzurę i powstają perełki, właśnie póki co na polu horrorów, ale myślę, że ten trend się będzie poszerzał. Tutaj chyba wszystko się zaczęło od tego nieszczęsnego Slendera, gdzie jeden koleś zrobił go sam, wrzucił za darmo do Inernetów i okazało się, że zrobił zawrotną karierę. Otworzyło to ludziom oczy. Na setkę kopistów będzie jeden z pomysłem i masz, dzieje się coś nowego na świecie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rune of Torment dnia Nie 20:26, 12 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
John Cipolina
Hipopotam
Hipopotam



Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 1066
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: bywam w Krakowie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:45, 12 Maj 2013 Temat postu:

No gry to rozrywka, ale potencjał do zdobycia tytułu XI muzy istnieje. Ale wiadomo też, że rozrywka może być mniej lub bardziej ambitna, np. Planescape: Torment czy taki Fallout. A Heroesy to dla mnie taki Camel. : ) Powiem wam, że dla mnie Age of Wonders > Homm > Disciples. Homm 3 to taka bardziej rozbudowa gra planszowa, gdzie liczą się przygody i klimat i trochę zarządzania głównie pod kątem zasobów. Natomiast jako gra strategiczna czy taktyczna niedomaga na tle np. AoW.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez John Cipolina dnia Nie 23:46, 12 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Corporal Greg
Wafel
Wafel



Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:47, 28 Czerwiec 2013 Temat postu:

Osobiście preferuję gry bardzo proste, prymitywne, a wręcz głupie. Granie w odróżnieniu od muzyki, literatury czy filmów jest dla mnie totalną rozrywką tylko i wyłącznie dla zwyczajnej frajdy, a raczej w większości przypadków - zabicia czasu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
megadziobak
Hipopotam
Hipopotam



Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 1492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: tak
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 02:29, 06 Lipiec 2013 Temat postu:

Zagrałem w The Walking Dead i myślę, że ta gra bliska jest tego aby uznać ją za dzieło sztuki (może nie wysokiej ale jednak). Otóż został w niej wyeksponowany element niedostępny dla takich dziedzin jak literatura czy film, czyli (o czym pisał też Rune) WYBÓR. Może i jest to tylko iluzja wyboru (w końcu niemożliwe jest stworzyć grę, w której fabuła znacząco zależy od gracza a przy tym jest spójna i dopracowana) ale ta iluzja naprawdę sprawia wrażenie realnej, o ile nie zagrasz drugi raz i nie zaczniesz się zastanawiać "co by było gdybym postąpił inaczej" (mamy spory wpływ na różne zdarzenia, ale co jakiś czas pojawia się sytuacja, której za nic nie moglibyśmy uniknąć). A wybory bywają naprawdę trudne, w dodatku podejmowane pod wpływem emocji - zdarza się, że mamy kilka sekund na zdecydowanie, komu pomóc, a kogo zostawić na pastwę żywych trupów. I właśnie tutaj ujawnia się potęga tej gry - potrafi niesamowicie zaangażować emocjonalnie gracza, co jest nieosiągalne dla innych dziedzin sztuki (a przecież niektórzy uznają za główną funkcję sztuki wzbudzanie emocji). Potrafi nawet wzbudzić poczucie winy i zmusić nas do żałowania swoich decyzji.

The Walking Dead to w pewnym sensie film (i to film o świetnej fabule, bohaterach i dialogach), ale nie pozostawiający "widza" biernego, wręcz przeciwnie - angażujący go bez reszty, w sposób dla zwykłego filmu niemożliwy. To co czyni dzieło sztuki z tej gry jest zawarte w całej grze - nie jest to przemycanie sztuki do gry np. w filmowych wstawkach albo muzyce. Jest to wykorzystanie tego, w czym to medium ma przewagę nad innymi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Filas
Moderator
Moderator



Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 3117
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Etceteragrad
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 02:49, 06 Lipiec 2013 Temat postu:

A ja dzisiaj pograłem w To the Moon, bo było w CDA. Prawie płakałem miejscami. TWD czeka na ogranie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rune of Torment
Brodacz
Brodacz



Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 3698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Edo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:07, 06 Lipiec 2013 Temat postu:

Megadziobak dostrzegł światło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cizar
Hipopotam
Hipopotam



Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 1116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowe Skalmierzyce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 01:54, 24 Lipiec 2013 Temat postu:

Ja od kilku dni sobie Heroesy postanowiłem odświeżyć - II i III. Tak dzisiaj właśnie sobie umiliłem wieczór. Całkiem spoczko mapa była, ale wystarczyło znaleźć dwa obeliski i graal na wyciągnięcie ręki, przez co gra była krótka i trwała 1 h 20 min (słownie: jedną godzinę i dwadzieścia minet). Pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Filas
Moderator
Moderator



Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 3117
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Etceteragrad
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:26, 24 Lipiec 2013 Temat postu:

Ja się zaś nie zgodzę - znajomy pisał mi swego czasu o grze, gdzie goście tak dopracowali algorytmy, że na ich bazie otoczenie samo żyje i tworzy organizmy X funkcjonujące w środowisku A. To jest jak najbardziej do zrobienia - to, czyli gra, która niezależnie od wyborów będzie się kleiła i trzymała kupy. Zamiast pisać skrypty i scenariusze trzeba by było wtedy naprawdę mocno skupić się na pisaniu algorytmów z zależnościami, a reszta potoczy się sama. Innymi słowy - opisać nie konkretne działania, ale co do nich prowadzi. Niby to samo, a uwierzcie mi - w istocie wcale nie. Gracz MUSI (podkreślam - MUSI) być twórcą wydarzeń, a praktycznie ŻADNA obecna gra tego nie chce zaoferować. Najlepiej pod tym względem wypadają gry kompletnie losowe.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Filas dnia Śro 12:27, 24 Lipiec 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zuy_pan
Bad Motherfucker
Bad Motherfucker



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 5826
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nie wiem, skąd mam wiedzieć?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:26, 24 Lipiec 2013 Temat postu:

Na razie wydaje mi się, że możliwości sprzętowe przeciętnego użytkownika komputera są za małe do czegoś takiego, ale to kwestia czasu, bo rozwój jest przecież niesamowicie szybki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Filas
Moderator
Moderator



Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 3117
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Etceteragrad
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:00, 24 Lipiec 2013 Temat postu:

Eeeeeeeeeeeeeeeeee owszem, ale gdyby tak patrzeć na wszystko, to tak naprawdę niczego nie powinniśmy rozwijać. Przeciętny user wymieni sprzęt, jak wyjdzie coś, co go do tego zmusi - serio.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zuy_pan
Bad Motherfucker
Bad Motherfucker



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 5826
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nie wiem, skąd mam wiedzieć?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:29, 24 Lipiec 2013 Temat postu:

Chyba czegoś nie złapałeś, ja piszę, że na razie nikt by tego nie kupił, bo komputery tego nie ogarniają, a przeciętny użytkownik to też taki, który używa dość topowego sprzętu, bo bardzo wielu "graczy" często zmienia komputery, tylko, że nawet topowy sprzęt z tych łatwo dostępnych dla każdego (bez podkręcania i jakiś ogromnych pieniędzy) to na coś takiego chyba za mało, ale jeszcze może 3-4 lata i każdy będzie miał w domu komputer który pozwoli takie coś stworzyć i w dużej ilości sprzedać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Olek
Dżonson
Dżonson



Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 607
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:39, 24 Lipiec 2013 Temat postu:

The Blinding of Isaac jest grą zręcznościową, która ma bardzo dużo nawiązań do biblii. Jednakże nie są to tak oczywiste nawiązania, nawet sama historia jest nawiązaniem do jakiejś biblijnej przypowieści. Mimo tak poważnego, zdawałoby się, tematu strzelamy w grze do gówna z którego wypadają monetki i zabijamy muchy, które tego gówna pilnują. Myślicie, że to jest już pewien rodzaj "sztuki" czy jedynie prowokacja?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Filas
Moderator
Moderator



Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 3117
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Etceteragrad
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:39, 24 Lipiec 2013 Temat postu:

Na konsoli można wykrzesać dużo więcej niż z PC tylko dlatego, że ktoś to optymalizuje, a konsole są o wiele razy słabsze. Wniosek z tego jest prosty: optymalizacja jest kluczem do wyciągnięcia maksimum potencjału, a co dalej idzie - dałoby się to zrobić już dzisiaj.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cizar
Hipopotam
Hipopotam



Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 1116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowe Skalmierzyce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:25, 07 Sierpień 2013 Temat postu:

O czym Wy w ogóle mówicie? Ja tam wolę po raz wtóry zebrać drużynę i wyruszyć w drogę, co właśnie robię :F

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
John Cipolina
Hipopotam
Hipopotam



Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 1066
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: bywam w Krakowie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:42, 07 Sierpień 2013 Temat postu:

Fczym?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cizar
Hipopotam
Hipopotam



Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 1116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowe Skalmierzyce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:30, 07 Sierpień 2013 Temat postu:

No jak to w czym? W baldurze oczywiście Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
John Cipolina
Hipopotam
Hipopotam



Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 1066
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: bywam w Krakowie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 00:18, 08 Sierpień 2013 Temat postu:

Aha, jakoś nie przepadam. I część prawie ukończyłem, a drugiej nie mogę nawet zacząć. Jedne z niewielu powszechnie chwalonych gier, które mnie nie porwały.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum .:Rock 'n Metal:. Strona Główna -> Offtopic Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin