Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filas
Moderator
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 3117
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Etceteragrad Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:50, 27 Marzec 2015 Temat postu: |
|
Widzę, że propsujący Min Bul mają zupełną rację. Kawał super jebanki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
nihil reich
Hipopotam
Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 1211
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:15, 27 Marzec 2015 Temat postu: |
|
Filas napisał: | Widzę, że propsujący Min Bul mają zupełną rację. Kawał super jebanki. |
W rzeczy samej. W jednym utworze to brzmi nieco jak freejazzowy Brainticket
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kapitan Wołowe Serce
Administrator
Dołączył: 03 Wrz 2008
Posty: 8801
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:36, 27 Marzec 2015 Temat postu: |
|
No, mówiłem Wam przecież od samego początku o Min Bulu (to musi być jedna z ulubionych płyt Bronisława). Słabo ją niestety pamiętam, ale pamiętam, że dobra.
Grachan Moncur III - Aco dei de madrugada (One Morning I Waked Up Very Early)
Grachan Moncur wydał w 70 roku dwie dobre płyty, ale w żadnym razie nie na tyle dobre, żeby brać je pod uwagę w takim jak to zestawieniu. Niemniej posłuchać można, szczególnie tej (New Africa podoba mi się jako całość jednak nieco mniej). Generalnie album opiera się na permanentnym mieszaniu ze sobą bardzo fajnego, nieco przyćpanego jazzu z jakimiś przejebanymi zaśpiewami z dupy, których jest tutaj siła, i które rujnują to, co mogłoby bez nich być naprawdę super.
Podobnie jak Moncur dwie dobre płyty wydał w 1970 roku Frank Wright:
Frank Wright - One for John
Frank Wright - Uhuru Na Umoja
W obydwu wypadkach mamy mocne free z elementami spiritualu, przy czym mam wrażenie, że o ile słynniejsze z tej pary Uhuru Na Umoja jest albumem, choć niezwykle esencjonalnym, generalnie mało zaskakującym - napierdalają murzyny, ot cały opis - o tyle niżej ceniony One for John jest całkiem oryginalny i ciekawy. Sięgnięcie przez murzynów w śmiesznych czapkach po muzykę chińską dało bardzo interesujące rezultaty - a przy tym to naprawdę dobra muzyka. Obie płyty polecam, głosował na nie nie będę, ale posłucham ich jeszcze w życiu nie raz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kapitan Wołowe Serce dnia Pią 15:34, 27 Marzec 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
che
Hipopotam
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 1967
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:40, 27 Marzec 2015 Temat postu: |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Badajcie skład
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Niepokonany Herakles
Bad Motherfucker
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 6136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowy Tomyśl Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:43, 27 Marzec 2015 Temat postu: |
|
che napisał: | http://en.wikipedia.org/wiki/Gittin%27_to_Know_Y%27All
Badajcie skład |
Gerd Dudek: tenor saxophone
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kapitan Wołowe Serce
Administrator
Dołączył: 03 Wrz 2008
Posty: 8801
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:46, 27 Marzec 2015 Temat postu: |
|
che napisał: | http://en.wikipedia.org/wiki/Gittin%27_to_Know_Y%27All
Badajcie skład |
Nom, to też jest bardzo dobry album. Miejscami trochę jakby jednostajny ( ), ale naprawdę spox. Na liście wstępnej funkcjonuje jako Various Artists , gdyby kto nie mógł znaleźć. Oczywiście, jeżeli ktoś będzie na to głosował i wpisze album np jako Baden-Baden Free Jazz Orchestra też będę wiedział o co chodzi.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kapitan Wołowe Serce dnia Pią 15:47, 27 Marzec 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawliq88
Hipopotam
Dołączył: 28 Maj 2013
Posty: 1347
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Sob 12:21, 28 Marzec 2015 Temat postu: |
|
John Mayall - USA Union, nie na listę ale dobrze se poznać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kobaian
Brodacz
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 3805
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 07:54, 29 Marzec 2015 Temat postu: |
|
Te dwa Vituosy są na tyle dobre, że nie mogę się zdecydować, którego umieścić wyżej.
No i kto by się spodziewał, że jeden z Sandersów wyleci poza 30-stkę, podczas gdy pozycja Caravanu, zespołu na którym wieszałem psy swego czasu, wydaje się na razie niezagrożona.
Najwyżej notowana płyta zespołu rockowego zajmuje u mnie 7 miejsce, a i tak repertuar na niej jest prawie jazzowy. Wyżej jest co prawda Blue Effect/Jazz Q Praha, ale jak na mój gust to jednak jazz z dotatkiem rocka, a nie na odwrót.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kobaian dnia Nie 07:58, 29 Marzec 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zuy_pan
Bad Motherfucker
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 5826
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nie wiem, skąd mam wiedzieć? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:17, 29 Marzec 2015 Temat postu: |
|
Dla mnie Infinite Search było lepsze od Purple i to na tyle, że to pierwsze będzie w 30, natomiast Purple już raczej nie, chociaż to na pewno bardzo dobry album.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zuy_pan dnia Nie 11:21, 29 Marzec 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
nihil reich
Hipopotam
Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 1211
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:26, 29 Marzec 2015 Temat postu: |
|
zuy_pan napisał: | Dla mnie Infinite Search było lepsze od Purple i to na tyle, że to pierwsze będzie w 30, natomiast Purpura już raczej nie, chociaż to na pewno bardzo dobry album. |
Tak samo, Purple nie biorę pod uwagę.
Teraz słucham Robin Kenyatta - Girl From Martinique i to prześliczne jest, bardzo ładny avant, Dauner fajnie daje na elektrycznym pianinie, dość oryginalnie brzmi całość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kapitan Wołowe Serce
Administrator
Dołączył: 03 Wrz 2008
Posty: 8801
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:47, 29 Marzec 2015 Temat postu: |
|
U mnie na pewno będą oba Mirosławy, ale rzeczywiście, Purple niżej. Super to płyta, prawie jak Weather Report.
Co się zaś tyczy Faraona to zanim wystartowaliśmy z plebiscytem wydawało mi się, że w ogóle nie będę miał go na liście, ale wyjdzie chyba na to, że Deaf Dumb Blind może zająć u mnie naprawdę dobrą pozycję. Jewels of Thought nie ma szans się załapać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Niepokonany Herakles
Bad Motherfucker
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 6136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowy Tomyśl Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:20, 29 Marzec 2015 Temat postu: |
|
U mnie jak na razie na prowadzeniu King Crimson i plyta Islands.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kobaian
Brodacz
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 3805
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:13, 29 Marzec 2015 Temat postu: |
|
Kapitan Wołowe Serce napisał: | U mnie na pewno będą oba Mirosławy, ale rzeczywiście, Purple niżej. Super to płyta, prawie jak Weather Report. |
U mnie było tak, że Purple mnie przekonała od razu, natomiast Infinite chwyciła za którymś tam przesłuchaniem (słuchałem ją wielokrotnie właściwie prawie od początku plebiscytu). I od tego czasu podoba mi się coraz bardziej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doctor Sardonicus
Wafel
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Los Angeles Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Śro 15:26, 01 Kwiecień 2015 Temat postu: |
|
Jak na razie dla mnie największym rozczarowaniem był Trespass. Nie słuchałam tego od daaawna i po powrocie doszłam do wniosku, że to po prostu tragedia. Niby jest tam kilka w miarę ładnych melodyjek, ale przez cały czas czekałam tylko kiedy to się wreszcie skończy.
ps. Heraklesie, o ile to nie była prowokacja, a zapewne była, to Islands jest z 71.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Niepokonany Herakles
Bad Motherfucker
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 6136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowy Tomyśl Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:28, 01 Kwiecień 2015 Temat postu: |
|
Starless And Bible Black napisał: | ps. Heraklesie, o ile to nie była prowokacja, a zapewne była, to Islands jest z 71. |
Mylisz sie, bo u mnie we fubarze napisane 1970.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doctor Sardonicus
Wafel
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Los Angeles Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Śro 15:53, 01 Kwiecień 2015 Temat postu: |
|
Na 100% 71., w 70. był Poseidon i Lizard. Mam zapisaną datę 3 grudnia 1971, RYM też mówi, że ten rocznik, co do dnia nie jestem pewna. Ale przecież Lizard też jest śliczny i też może być na prowadzeniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Niepokonany Herakles
Bad Motherfucker
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 6136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowy Tomyśl Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:01, 01 Kwiecień 2015 Temat postu: |
|
Nie no, wiem. To byly Jaja Heraklesa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doctor Sardonicus
Wafel
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Los Angeles Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Śro 16:30, 01 Kwiecień 2015 Temat postu: |
|
Tak mi się wydawało, że to prowokacja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Niepokonany Herakles
Bad Motherfucker
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 6136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowy Tomyśl Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:32, 01 Kwiecień 2015 Temat postu: |
|
Starless And Bible Black napisał: | Tak mi się wydawało, że to prowokacja. |
Musisz byc niezwykle sprytna i spostrzegawcza, panno Anno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawliq88
Hipopotam
Dołączył: 28 Maj 2013
Posty: 1347
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Śro 18:19, 01 Kwiecień 2015 Temat postu: |
|
Starless And Bible Black napisał: | Jak na razie dla mnie największym rozczarowaniem był Trespass. Nie słuchałam tego od daaawna i po powrocie doszłam do wniosku, że to po prostu tragedia. Niby jest tam kilka w miarę ładnych melodyjek, ale przez cały czas czekałam tylko kiedy to się wreszcie skończy.
|
E Trespass nie jest taki zły wcale. The Knife jest dobrym kawałkiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|